:: Menu
Strona Główna
Aktualności o RM
Felietony
GRA
Filmiki
Poezja o Rydzyku
10 przykazań
Kawały
Cytaty z RM   I | II
Pieśni i hymny
Urywki z anteny
Śmieszne fotki
Wyluzuj się!
Kącik grzybiarza
Podziękowania
O nas
Forum
Kontakt
Współpraca
WESPRZYJ NAS



 Najnowsze wieci



   Data: 25-04-2006



Czy ta gazetka miaa Istnie...


W 1997 r. ojcowie Tadeusz Rydzyk i Jan Krl kupili upadajc bydgosk gazet. Po roku zbankrutowaa. Mechanizm by podobny jak w przypadku nieco pniejszego zakupu za pienidze ze wiadectw udziaowych akcji spki ESPEBEPE.

Po przejciu jej przez o. Krla spka zbankrutowaa i Radio Maryja stracio kilka milionw zotych. Ks. Rydzyk wybra tani, przeywajc kopoty firm, ks. Krl przynis pienidze, ale interes nie wypali.
Tani firm by "Ilustrowany Kurier Polski". Wychodzcy od 1945 r. oglnopolski organ Stronnictwa Demokratycznego mia w PRL ponad 100-tysiczny nakad i redakcje od Gdyni po Krakw. Gazet drukowano w Bydgoszczy.

Po 1989 roku "IKP" zmienia wacicieli i zmniejsza zasig. Wiosn 1997 r. - gdy o. Rydzyk rozpocz zbirk pienidzy i wiadectw NFI "na Stoczni" - gazeta naleaa ju do przedsibiorcy z Torunia i rozchodzia si tylko na Kujawach. Nakad spada, toruski biznesmen szuka inwestora. Dyrektor Radia Maryja zadeklarowa ch odkupienia "Kuriera" w caoci.

"IKP" zosta kupiony nie na samego ks. Rydzyka, ale na ojca Stanisawa Golca, leciwego redemptoryst z Wrocawia. Dyrektor Radia Maryja zacz inwestowa w gazet. Kupi nowe komputery, zafundowa dziennikarzom szkolenia w swojej - wanie tworzonej - toruskiej uczelni medialnej.

- Ale jednoczenie kaza wycofa z "Kuriera" kolorowy magazyn telewizyjny i ogoszenia agencji towarzyskich, ktrych mielimy peno - mwi byy dziennikarz "IKP", szef jednej z lokalnych redakcji. - Sprzeda gazety zacza gwatownie spada - pod koniec rzdw ks. Rydzyka rozchodzio si ju tylko kilka tysicy.

W sierpniu 1998 o. Rydzyk odwiedzi pracownikw strajkujcej toruskiej rzeni. Wizyt prbowaa filmowa telewizja publiczna, o. Rydzyk sobie tego nie yczy. Popchn dziennikarza. Nazajutrz wszystkie lokalne gazety poday: zakonnik zaatakowa ekip TVP. Tylko "Kurier" napisa: to ekipa TVP zaatakowaa ksidza.

W protecie przeciw kamstwu kilkunastu dziennikarzy "IKP" rozesao do mediw owiadczenie, w ktrym odcili si od stanowiska wasnej redakcji. Dwa miesice pniej redemptorysta sprzeda gazet spce Orbi. Protestujcy dziennikarze nie dostali angaw od nowego waciciela. Autor tekstu oskarajcego ekip TVP o pobicie zakonnika zosta nowym naczelnym.

Finansowo szo coraz gorzej. Orbi przestao paci za dziennikarzy ZUS, pniej zabrako i na pensje. Bankrutujc gazet przeja za bezcen nieistniejca ju giedowa spka 4media. Ostatni numer "IKP" ukaza si w styczniu 2003 r. - przypomina "Gazeta Wyborcza".

[ Zapraszam na Forum by skomentowa to wydarzenie. ]

rdo - [ Gazeta Wyborcza ]
Doda - [ Exile ]

 
Warning: include(../lp44b1ac49e17880e09a42.php): failed to open stream: No such file or directory in /var/www/new/zaplecze/radiomawryja.pl/wspolpraca/gazeta.php on line 84 Warning: include(../lp44b1ac49e17880e09a42.php): failed to open stream: No such file or directory in /var/www/new/zaplecze/radiomawryja.pl/wspolpraca/gazeta.php on line 84 Warning: include(): Failed opening '../lp44b1ac49e17880e09a42.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear:../:../../:../../../:../../../../:../../../../../') in /var/www/new/zaplecze/radiomawryja.pl/wspolpraca/gazeta.php on line 84 Fatal error: Call to undefined function show_links() in /var/www/new/zaplecze/radiomawryja.pl/wspolpraca/gazeta.php on line 85